Recap!

Fan vad kass jag är. Jag bloggar järnet i 1-2 månader och sen slutar jag helt i en drös månader. Kanske man skulle försöka spotta ur sig ett eller två inlägg per vecka och hålla igång intresset längre? Såg nu att senaste bloggandet höll igång i ca två veckor………

Man kan säga att jag intervallbloggar. Har hört att det ska vara bra för konditionen.

Jaja, mycket har (som vanligt) hänt sen sist. AIK har lirat Europa League, jag har varit i Amsterdam (utan biljett), AIK hockey har haft en bedrövlig start på säsongen men börjar så smått komma igång, och vi har värvat några spelare i fotbollen.

Vi kan väl börja med hockeyn?

AIK Hockey började året bedrövligt och har radat upp förluster och poängtapp. Det gick så långt att jag ett tag satt och bara hoppades hoppades hoppades att vi inte skulle åka ur i år. Sen har dom ryckt upp sig och ett tag hoppades jag till och med att vi skulle slippa kvalserien. Nu ser det faktiskt så ljust ut att vi verkar slippa kvalserien (JINX JINX JINX) och siktet är nu instället uppåt. 

För med den fallande stenen kallad Brynäs (som sprattlade till och ryckte två pinnar mot Växjö senast) och ett AIK med bra form (innan matchen mot Stjälefteå idag hade vi fem raka segrar) så ser det inte helt omöjligt ut. AIK ligger sex poäng bakom Brynäs med sex matcher kvar att spela. Inte alls omöjligt. Speciellt inte med tanke på att vi möter just Brynäs hemma på Hovet i den näst sista omgången och tills dess är det alltså bara tre poäng att spela in! Som Wikegård sa; ”Brynäs kommer inte plocka några pinnar på Hovet mot AIK, inte i den näst sista omgången med ett taggat Hovet suget på slutspel” (inte ordagrant, men ungefär).

Idag förlorade man som sagt mot SkAIK och det var väl rätt väntat, tyvärr. Skellefteå går ju som tåget och har med sex matcher kvar skrapat ihop 100 poäng, vilket är vad Luleå slutade på som seriesegrar förra året (vi minns visserligen vad som hände i kvarten sedan).

Om vi pratar teoretiskt. Ponera att vi sensationellt (det är det fan) går vidare till slutspel i år. Kommer seriesegrarna våga välja oss då? Visserligen blir det säkert Skellefteå och de vann ju mot oss förra året, men de vet ju hur det sett ut tidigare två säsonger i Elitserien för AIK och seriesegrarna.

AIK Fotboll då? De är just nu i Portland, OR, och spelar ”samma” fyralagscup som förra året. Själva upplägget i Portland är detsamma som förra året, men i år har man även varit en dryg vecka i Kalifornien innan. I just Kalifornien lirade man en match mot nåt random lag vid namn Ventura County Fusion som var något ihopplock av spelare från området. Man lyckades dock förlora den matchen och enligt rapport ska det ha varit en ”tabbe” från Stam. Äh, vad gör väl det.

De har dock dragit igång turneringen i Portland nu och AIK mötte i söndags natt, svensk tid, FC Dallas. Portland Timbers som står för arrangemanget hade varit riktigt bussiga och dragit fram en stream till oss svenskar, via Youtube, som Oscar Ortiz (ny på AIK Media) kommenterade. Och det var banne mig en av de bästa streams jag sett. Förväntade mig någon avdankad kameraman som skulle försöka följa bollen i 360p-upplösning. Det vi fick var HD-upplösning (720p), repriser, flera kameravinklar och knappt något lagg alls. Alla jävla tummar upp som jag kan hitta.

Medans Portland skötte sin del valde mitt internet att inte sköta sin del. Precis när andra halvan drog igång la mitt internet av och jag bökade och grejade, resetade och ryckte ur och in 100 gånger innan jag la av för att matchen var slut. På morgonen hade det fått för sig att börja fungera igen. Jävla bajs. 

Matchen var helt okej (det jag såg), och AIK tog sig in mer och mer in i matchen mot slutet av första och början av andra. Så det var ju lagom att nätet dog så jag slapp se AIK spela bra fotboll. Fick dock rapporter av kompisar och AIK var tydligen bäst och borde gjort ett mål. Kennedy Igboananike hade ett friläge men förvaltade det inte.

I övrigt finns inte mycket att berätta! Har lyckats skrapa knät och ansiktet när jag var på Råsunda lördag natt. Jag, Adam och hans bror fick för oss att dra dit efter ca trettioelva öl, vilket var en helt ok idé. Mitt balanssinne var dock inte 100. Nog om det.

Ny match i hockeyn på torsdag redan, hemma på Hovet mot pajaserna i bollklubben från Karlstad. Vinst där samtidigt som Brynäs tappar poäng och.. håhååå. Ses där!

Nu inget mer att säga. Får se om det finns mer att rapportera i helgen, när AIK lirat lite!

 

Tjääna.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

